Víte, jak zvýšit konverzi vaší landing page? Jednoduchost a struktura.

Přistávací stránka v podstatě zakončuje řadu marketingových kampaní – jejímu designu byste proto měli věnovat dostatek času. O tom, zda vaše landing page dovede návštěvníka ke kýženému konci (nebo jej naopak během několika sekund odradí) rozhoduje řada prvků.

Na co při návrhu landing page určitě nesmíte zapomenout?

Zúžte pozornost uživatelů na jediný cíl

Jedním z kroků, které téměř bez výjimky zvyšují konverzní poměr LP, je odstranění všech odkazů a prvků, které návštěvníka neposouvají směrem ke konverzi a naopak rozbíjejí jeho pozornost

O poměru pozornosti (attention ratio) jsme mluvili už v minulém článku. Společnost Unbounce definuje attention ratio jako poměr mezi počtem odkazů na dané landing page a počtu možností, které uživatelé díky těmto odkazům mají. Na dobře postavené landing page mají uživatelé jen jednu možnost – postupně se proklikat ke konverznímu tlačítku. Poměr pozornosti ideální LP je proto 1:1.

Vliv nižšího poměru pozornosti otestoval Unbounce na své landing page propagující stažení e-booku. Po odstranění odkazů vedoucích mimo LP vzrostl konverzní poměr o 31 %. Zdroj: unbounce.com

V duchu zásad designu zaměřeného na konverze (conversion centered design) proto u své landing page zapomeňte na všechny odkazy, které přímo nesouvisí s konverzní akci – odstraňte ikony sociálních sítí, možnost přihlášení, vyhledávánímenu. Neznamená to, že by vaše LP nemohla obsahovat více tlačítek. Může – všechny odkazy ale musí uživatele směřovat ke konverzní akci.

S pozorností uživatele souvisí i další doporučení: nevynálezejte kolo. Při návrhu stránky respektujte obecně zažitá očekávání uživatelů. U přistávací stránky to znamená, že:

  • logo patří do levého horního rohu,
  • hlavní sdělení umístěte nad zalomení,
  • CTA tlačítko musí vypadat „klikatelně“ (viz dále).

Proč je to důležité? Dodržením designových konvencí naplníte očekávání návštěvníků vyvoláte v nich pocit bezpečí a důvěryhodnosti. Tzv. konzistence je jedním ze šesti principů přesvědčivosti, které ve svých přelomových knihách Zbraně vlivu (a později Před-svědčivost) definoval Robert Cialdini. 

Nechte svou landing page dýchat

Při vlastním návrhu landing page šetřete s bombastickými prvky (velkým množstvím animací a fotografií) a nechte na stránce dostatek volného prostoru. S jednoduchým designem udrží uživatelé lépe krok a pozornost a snáze si všimnou výrazných konverzních prvků.

Minimalistické přistávací stránky drží uživatele v emotivní rovině, v systému myšlení, při kterém se vyhýbáme analýzám a řídíme se intuicí. Jednoduchý design náš mozek zpracuje snáze (není tak náročný na mentální kapacitu) a pojí s předvídatelností – a ta má přímou návaznost na zmiňovanou konzistenci.

Po zjednodušení designu internetového obchodu Skinny Ties a jeho přiblížení „e-shopové prototypičnosti“ vzrostl celkový obrat o 42,4 % – a o 437 % na zařízeních iPhone. Zdroj: skinnyties.com

Přimějte zákazníka k akci

Při rozmístění jednotlivých prvků se kromě designových zvyklostí držte osvědčených marketingových technik – účinná je např. známá AIDA, která odráží čtyři fáze, kterými zákazník při nákupu prochází:

  • Attention – ze všeho nejdůležitější je vzbudit zájem, uvědomte si, co klient řeší a dejte mu hned v úvodní části LP konkrétní řešení na jeho problém, dejte si na úvodní části LP před zalomením opravdu záležet. Měl by si říci „To mně zajímá! Chci vědět víc.
  • Interest – pokud se vám povede vzbudit zájem, nyní máte v následující části LP za úkol prohloubit zvědavost.  Uveďte přehledně užitky pro klienta a přiměřeně je vysvětlete, tak aby se s nimi dokázal ztotožnit a řekl si „Tohle je přesně pro mně, to mi pomůže.
  • Desire vyvolejte pocit „musím to mít“. Touhu vlastnit výrobek a provést akci vyvoláte například tím, že ukážete dobré zkušenosti s vaším produktem od jiných zákazníků. Připojte např. reference zákazníků, kteří díky produktu ušetřili, vydělali více, získali volný čas pro sebe nebo nyní vedou plnohodnotnější život.
    Nebojte se říct klientovi, že nabídka je omezená a měl by jít do akce co nejdříve.
  • Action vlastní provedení akce (konverze) by mělo být co nejjednodušší bez zmatku a překvapení – jednoduchá registrace, vhodná platební metoda, garance kvality, výrazné CTA tlačítko, které nakonec přiměje zákazníka k okamžité akci 

To vše vám nejen usnadní rozhodování, jak dlouhá by landing page měla být, ale AIDA vám pomůže jednotlivé části landing page rozdělit do logických kroků.

Zopakujme si vše jednoduše a v kostce

Při vlastním designu přistávacích stránek myslete na to, že uživatele by při prohlížení landing page neměly rozptylovat žádné odkazy, které přímo nesouvisí s cílem stránky (konverzní akcí). Jednodušší design je přehlednější, zrychluje nahrávání stránky a upoutá více pozornosti. Pomocí marketingového pravidla AIDA si usnadníte tvorbu obsahu pro landing page.

Jak tvoříte vaši přistávací stránku vy? Jste zastánci pravidla „čím jednodušší, tím lepší“ nebo se snažíte zakomponovat vše, co vám přijde pod ruku? Budeme rádi, když se s námi podělíte o vaše zkušenosti.

 

David Kopecký
Miluji, když podnikatel dělá smysluplnou práci a poskytuje svým zákazníkům vysokou hodnotu. Mým posláním je pomoc podnikatelům, aby jejich kvalitní služby našly správné zákazníky, ale také rozvoj morálního aspektu podnikání. Podporuji projekty, kde věřím, že se jedná o fér nabidku a jasný přínos pro všechny strany obchodního vztahu.
Komentáře