Proč mít databázi kontaktů a jak s nimi pracovat?

Kvalitní a personalizovaná komunikace se zákazníkem je klíčem k úspěšnému prodeji. Proč ji ale firmy neustále zanedbávají? 

Za dlouhé roky naší praxe jsme si všimli, že se firmy sice snaží komunikace se zákazníkem věnovat, ale posbíraná data neumí efektivně využívat. Přitom databáze kontaktů je jako zlatý důl, ze kterého můžete těžit!

Rozhodli jsme se proto odhalit vám zásadní a důležité informace, díky kterým si usnadníte práci a zlepšíte vztahy se zákazníky. To povede k neodmyslitelnému zvýšení prodejů. 

Proč byste databázi měli věnovat svůj čas a pozornost?

Jednoduše proto, že se vám to mnohonásobně vyplatí. 

Díky relevantní databázi kontaktů získáte užitečné informace o svých zákaznících, které můžete využít při samotném obchodování.

Často se v souvislosti se sbíráním kontaktů setkáte s pojmem “generování leadů” což v přeneseném významu znamená generování kontaktů – tedy potenciálních zákazníků, kteří projevili zájem o vaše služb.

Firmy by měly umět generovat kontakty přes internet a dlouhodobě s nimi pracovat. 

Za každým kontaktem je individuální člověk nebo firma a ti mají svou vlastní, osobní potřebu. Mohou vaše produkty nakoupit hned, nebo třeba až za měsíc. Proto je velmi důležité se zákazníky dlouhodobě udržovat vztah, držet se v jejich povědomí a budovat si důvěru.

Lidé jdou rádi tam, kde už je znají, kde nemusí složitě vysvětlovat své potřeby a kde je o ně dobře postaráno. Využijte toho ve svůj prospěch!

Sběr kontaktů a péče o zákazníka jdou společně ruku v ruce a jsou neodmyslitelnou součástí úspěšných firem. 

Ještě váháte zda se do toho naplno pustit? Pojďme se podívat, kde můžete leady získávat.

Kde a jak můžete kontakty sbírat?

Kromě toho, že už sdružujete kontakty, které od vás dříve nakoupily, je vhodné se také zabývat získáváním kontaktů nových. 

Více kontaktů = větší možnost prodeje = větší zisk.

Nejčastěji používaným způsobem je generování kontaktů na sociálních sítích (Facebook, Instagram, LinkedIn atd.) nebo prostřednictvím webových vyhledávačů (Google, Seznam). Konkrétní volba sociální sítě nebo vyhledávače záleží především na tom, kde se vaše cílová skupina potenciálních zákazníků nachází

Zde skvěle využijete reklamu takzvanou “lead ads”, tedy reklamní formát, který je určený k získávání potenciálních kontaktů. Reklama motivuje pomocí magnetu* k tomu, aby s vámi potenciální zákazník sdílel své kontaktní údaje a umožnil vám s nimi dále pracovat.

Pod pojmem magnet si můžete představit nějaký produkt nebo dárek, který člověk výměnou za své údaje získá. Takovýto magnet by měl být hodnotný a dostatečně lákavý. Může jím být například webinář, zaslání nového katalogu, zajímavý ebook, pravidelný newsletter, nebo třeba sleva na první nákup. 

Dalším zajímavým prvkem je “social selling”. Jedná se o proces, kde přímo rozvíjíte vztahy s potenciálními zákazníky. Díky profilu na sociálních sítích (často používaný je Linkedin, Twitter nebo třeba Facebook) si budujete komunitu potenciálních zákazníků, o kterou dlouhodobě pečujete a se kterou sdílíte zajímavý obsah.

Staňte se pro potenciální autoritou ve svém oboru! 

Práce s databází kontaktů

Díky automatizovanému systému dokážete s databází i daty, které získáte efektivně pracovat.

Můžete si kontakty automaticky třídit do různých skupin a oslovovat je emailem, využívat remarketing* na sítích nebo můžete zákazníkům jednou za čas zavolat.

* Jako remarketing označujeme možnost znovuoslovení lidí, kteří už jednou navštívili váš web, klikli na některou z vašich reklam nebo se přidali do vaší databáze kontaktů. 

Díky práci s databází kontaktů můžete neustále oscilovat v příjemné vzdálenosti kolem potenciálních zájemců a využít jejich zájmu, jakmile nastane vhodný čas. 

Nic se ale nemá přehánět, proto by i práce s kontakty měla probíhat v přiměřené frekvenci. Nezahlcujte své zákazníky! Posílat newsletter jednou týdně je, z dlouhodobého hlediska, pro zákazníka prostě moc.  

Je mnoho způsobů jak využívat kontakty, které máte k dispozici. Určitě ale nezapomínejte na zmíněný telefonický hovor, což je v dnešní době stále více opomíjená věc, která má pro budování kvalitní péče velký potenciál. 

Sbírejte jen ty informace, které jsou pro vás efektivní a které dokážete prakticky využít. Nebudete tak zbytečně plýtvat penězi a energií.

Díky chytrým technologiím se můžete o potenciálních i stávajících zákaznících dozvědět zajímavé informace. Například zjistíte, kdy byli u vás na webu, kolik času tam strávili a co tam viděli. Klikli na něco? Viděli vaši reklamu? Přečetli si email? Díky sledovaným parametrům dokáže systém vyhodnotit, které kontakty mají větší pravděpodobnost, že od vás nakoupí. 

Jak využít automatizaci ve svůj prospěch?

Díky používání chytrých systémů, automatizujete opakované činnosti, které při komunikaci s databází kontaktů vykonáváte. Kdyby tyto úkony dělal člověk, bude se jednat o velmi monotónní a nudnou práci, zaměstnanec po čase ztrácí pozornost a zvyšuje se jeho chybovost. 

Tyto opakující se procesy můžete snadno zautomatizovat, ušetříte zaměstnancům čas, a ti se tak mohou věnovat důležitějším věcem. Systém tyto automatické procesy zvládá lépe než člověk a vy tak ušetříte čas i peníze. Výrazně také zkvalitníte zákaznickou péči.

Běžně firmy svým zákazníkům nevěnují tolik pozornosti, kolik by si zasloužili a ve většině případů zákaznickou péči ani neřeší – což je velká chyba! 

Dívat se jen dovnitř vlastní firmy a neřešit vnější okolnosti a potřeby zákazníka je velmi krátkozraké. Někdy ale může být náročné zorientovat se v tom, jaký přístup v péči o zákazníka zvolit. Potom je vhodné obrátit se na odborníka, který vám s tím pomůže.

Nebojte se, není cílem automatizovat kompletně veškerou komunikaci se zákazníkem. Je důležité i zde udržet prvek osobního kontaktu a myslet na to, že za jmény v databázi se ukrývají lidé. Čím dražší produkt nabízíte, tím více se péči o zákazníka věnujte.

Především v B2B segmentu je kontakt člověka s člověkem nenahraditelný!

Díky tomu, že máte kontakty v databázi a můžete o nich zjistit mnoho zajímavých informací vám půjde personifikovaná komunikace lépe. Klient se bude cítit opečovaný a bude k vám chovat náklonnost, protože víte, co ho zajímá a co potřebuje. 

I s personifikovanou reklamou zacházejte přiměřeně a používejte ji jako šafránu – jen tak vám přinese ty nejlepší výsledky.

Cítíte, že máte v komunikaci s databází co zlepšit? Ukážeme vám, jak na to!

Prozákaznicky orientovanému marketingu a managementu se věnujeme už víc jak 9 let. 

Zabýváme se školením a konzultacemi, kde učíme firmy z B2B segmentu a jejich zaměstnance, jak si mohou efektivně generovat potenciální zákazníky a jak s nimi následně pracovat.

Naučíme vás vše od základu, dodáme a implementujeme CRM* systém a vytvoříme potřebné automatizace. Díky ucelenému řešení a poradenství vás s lehkostí naučíme, jak z propagace na internetu vytěžit maximum.

*CRM systém je systém pro efektivní řízení vztahů se zákazníky.

Co vám spolupráce s námi přinese?

Spoluprací s námi se naučíte získávat kontakty do databáze, zkvalitníte zákaznický servis čímž výrazně vzroste spokojenost zákazníků i vaše zisky.

Kromě toho také zefektivníte práci svých zaměstnanců, kteří budou aktivně využívat všech moderních technologií, které CRM systém nabízí. Z naší zkušenosti jsou po nastavení automatizace zaměstnanci mnohem spokojenější a výkonnější – což je další benefit pro vás!

Naší nespornou výhodou je, že vám dodáme opravdu kompletní řešení. Vše propojíme naimplementujeme, důkladně vás proškolíme a předáme všechny potřebné informace, abyste si mohli sami generovat leady, uměli data správně vyhodnoti a pracovat s nimi.

Nemusíte však využít pouze možnosti uceleného řešení. Vždy si můžete sami určit, co přesně potřebujete. Pokud máte například vlastní systém a potřebujete se efektivněji naučit generovat kontakty, jsme tu pro vás!

Do jaké firmy se nastavení CRM systému hodí?

Ve zkratce do každé. Každý může těžit z efektivity práce a ze skvělé zákaznické péče.

My se však věnujeme především práci s firmami střední velikosti, které mají řádově desítky zaměstnanců. Převážně se jedná o mladé firmy, startupy, firmy z oboru informačních technologií, právnické firmy, firmy zabývající se službami a podobně. 

Jak byste si měli naši spolupráci představit?

Po úvodním seznámení se důkladně podíváme na to, jakým způsobem v tuto chvíli pracujete. Je pro nás důležité ujistit se, že naše řešení bude pro vás vhodné a přinese vám užitek

Pokud shledáme, že náš systém je pro vaši firmu vhodným řešením, pokračujeme sérií konzultací, ve kterých dále analyzujeme stávající situaci, vaše dosavadní fungování a nastavení procesů ve firmě. Zaměřujeme se na přesné vyhodnocení vašich potřeb.

Ze získaných informací připravíme optimální komunikační strategii, kterou s vedením firmy i top managementem pečlivě konzultujeme. 

Po odsouhlasení strategie nastává implementace CRM systému, nastavení automatických procesů a důkladné školení zaměstnanců.

I po ukončení školení jsme stále v kontaktu a komunikujeme ohledně všeho, co potřebujete vyřešit. Potrpíme si na kvalitní zákaznickou podporu. S námi v tom nejste sami!

Z našich zkušeností víme, že firmy střední velikosti potřebují cca 2-3 měsíce na implementování všech procesů a změn.  

Bude nastavený systém fungovat dlouhodobě?

Odpověď zní ano!

Pokud z vaší strany nedojde ke změnám, které by si vyžadovali optimalizaci procesů, nastavení systému funguje nepřetržitě. 

My vše pravidelně kontrolujeme a případně provedeme drobné optimalizace, které zaberou řádově pár minut. 

Takto nastavený CRM systém je tedy z dlouhodobého hlediska skvělým řešením. 

Jak poznáte, že to funguje?

Kromě zkvalitnění služeb a zvýšení prodejů je nejlepší zpětnou vazbou pořádek a dobrá organizace ve firmě

V systému může celá firma, podle udělených práv, sledovat informace o jednotlivých kontaktech. Neefektivní komunikace mezi obchodním a marketingovým oddělením bude minulostí. 

Obchodníci vidí, jaká marketingová komunikace proběhla směrem k danému zákazníkovi a marketing zase může zjistit, co se zákazníkem řešil prodejce a podle toho optimalizovat další marketingové aktivity. 

V jednom systému najdete statistiky, informace o zákazníkovi, vidíte přesně co obchodník řeší, jakou zakázku uzavřel, zda proběhla platba. Máte dobrý přehled o výkonu obchodníků. 

Výhodou také je, že k danému systému existuje i mobilní aplikace, takže obchodník v terénu má informace po ruce kdykoliv si vzpomene.

Když se zkombinuje online marketing s chytrými systémy, získáte nesrovnatelně větší spektrum možností, které můžete využívat. Online i offline komunikace se zákazníkem mají spoustu pozitiv a pokud využijete to nejlepší z obou směrů, vznikne ta pravá páka, díky které budou obraty vaší firmy s lehkostí stoupat. 

My vás na této cestě rádi podpoříme, proto se na nás neváhejte kdykoliv obrátit!

David Smička
Propojuji IT technologie a online marketing. Jsem specialista na automatizovaný prodej a komunikaci na internetu. Mé silné stránky jsou strategie, futurismus a komunikace. Miluji svět startupů a moderních technologií. Rád cestuji, sportuji a fotografuji.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.