Co musí umět nástroj pro marketingovou komunikaci a prodej, aby byl užitečný?

Rozhodli jste se, že povýšíte svůj marketing pomocí nástroje pro automatizaci a on-line prodej? Výborně. Zjistěte, co všechno umí a jaké vlastnosti by vám neměly uniknout. 

Na trhu najdete čím dál více řešení marketingové automatizace a prodeje. Jak zjistit, která platforma se hodí přesně vašemu podnikání? 

Nejdříve si ale pojďme říct, v čem je pro vás moderní platforma užitečná a v čem se liší od běžných nástrojů. 

Proč používat nástroj pro marketingovou automatizaci?

Nástroje pro marketingovou automatizaci dokáží provádět úkoly, které jinak musí firmy dělat ručně nebo s pomocí jednoduchých nástrojů: Odesílání e-mailů, rozšiřování databáze, shromažďování dat, řízení strategie apod.  

Tyto nástroje tak fungují jako komplexní pomoc při online prodeji a budování dobrého jména značky

Hlavní výhody, které implementace přinese:

  • nižší cena konverze
  • vyšší průměrná hodnota objednávky
  • získávání věrných zákazníků
  • zvýšená frekvence nákupů
  • úspora času

Jaký je rozdíl mezi běžnými nástroji a vyspělou marketingovou a prodejní platformou? 

Obrovský. 

Pro některé firmy je bohužel automatizace spojená pouze s e-mail marketingovými nástroji, které dokážou pravidelně rozesílat e-maily na určitou databázi. A to je vše. 

Dejme si příklad: 

Procházíte si blogový článek na webu firmy, vyskakovací okno vás vyzve ke stažení e-booku. Zadáte e-mail, stáhnete e-book. Pak je na vás obvykle přichystaná série e-mailů, které chodí s železnou pravidelností jednou týdně. Nic víc. Všem stejně.

Takový jednoduchý proces rychle dosáhne svých hranic. Ty lze díky kombinaci komunikačních kanálů a především znalosti chování zákazníka dramaticky rozšířit.

Moderní platforma je kombinace softwaru a promyšlené strategie

Představte si, že existuje software, díky kterému s potenciálními zákazníky komunikujete prakticky osobně a s užitečným obsahem. Dokážete se přesně vcítit do kůže zákazníků, cílit a prodat v pravou chvíli. A to vše strategicky s podporou softwaru a automatizace, která vám ušetří náklady a zvýší efektivitu prodeje

Je to jako byste obdělávali pole. Nejdříve potřebujete kvalitní úrodnou půdu zralou pro růst (produkt nebo služba). Dále potřebujete semínka (kontakty), které musíte opečovávat, abyste mohli sklidit bohatou úrodu (prodej). Buď se můžete na poli lopotit obyčejnou motykou (klasické nástroje) nebo použijete moderní traktor (automatizace), se kterým celý rok zvládnete rychleji a lépe. 

Jakými funkcemi by měla být platforma vybavená?  

Rozhodování při výběru platformy může být celkem náročné. Podstatné je, aby měl nástroj všechny důležité funkce. Vybrali jsme ty nejdůležitější: 

Emailing marketing

Platforma musí být vybavená minimálně základními možnostmi e-mailové automatizace. Je to zásadní prvek, který je veledůležitý pro tvorbu kampaní a  nurturing. 

Pokročilé platformy pro automatizaci e-mailů poskytují nástroje pro vytváření vlastních e-mailů prostřednictvím drag-and-drop návrhů, ověřování e-mailové adresy, personalizaci zpráv apod.  

Platforma si poradí s:

  • kampaněmi
  • formuláři
  • dynamickým obsahem
  • segmentací
  • split testováním
  • uživatelsky jednoduchým prostředím pro grafický návrh e-mailů

Marketingová automatizace

Automatizace se neomezuje jen na emailing. Nástroje pro marketingovou automatizaci nabízejí řadu příležitostí, které usnadní práci a zvýší efektivitu prodeje. 

Softwarová platforma tedy dovolí automatizovat celý proces komunikace s potenciálními zákazníky. Od jejich získání, přes péči o ně ve formě jejich zásobování správnými informacemi. Výsledkem jsou připravené kontakty, které “stačí” předat obchodníkům. 

Nástroj pro automatizaci mimo jiné dokáže: 

  • sledování chování potenciálních klientů
  • nastavení specifických cílů a akcí
  • sledování a vyhodnocování cesty zákazníka
  • nurturing a scoring
  • efektivní práce s velkým množství dat
  • řízení kampaní na sociálních sítích

Komunikace

E-mail marketing není jedinou možností, jak s potenciálními zákazníky komunikovat. Nástroje pro automatizaci nabízejí další možnosti, které jdou napříč různými prodejními kanály

Díky kombinaci dalších kanálů se zvyšuje pravděpodobnost vyvolání cílové akce a narůstá efektivita práce s kontakty.

Systém kombinuje tyto kanály:

  • e-mail marketing
  • SMS marketing
  • komunikaci na sociálních sítích
  • zprávy a oznámení přímo na webu
  • remarketing
  • chatboty

CRM

Moderní platformy pro automatizaci marketingu jsou vybavené CRM systémem, který usnadňuje řízení vztahů se zákazníky. Představte si, že komunikujete se zákazníky prostřednictvím e-mailů, telefonicky, SMS nebo pomocí Messengeru. Pokud pracujete s každým nástrojem zvlášť, tratíte spoustu času “přeskakováním” z nástroje do nástroje. A přiznejme si, ztratíte přehled.

CRM systém v rámci platformy pomáhá mít veškerou komunikaci na jednom místě. Uvidíte, kdy a jakým kanálem proběhla komunikace, a co se se zákazníkem řešilo. Systém zároveň dokáže některé kroky, které byste jinak dělali ručně, automatizovat a šetřit čas. 

AI marketing

Každý e-mail, kontakt nebo prodej jsou data. Pokud je dat opravdu hodně, není v lidských silách je správně analyzovat a použít k lepšímu rozhodování. Byla škoda těmito cennými daty plýtvat, když je můžete využít například k budování značky nebo ke zvýšení prodejů. 

V tuto chvíli se vyplatí využít umělou inteligenci a strojové učení, které umí například: 

  • prediktivní analytiku
  • dynamické naceňování
  • prognózy prodejních výsledků
  • detailní segmentace
  • autonomní komunikační chatboty apod. 

Zvládne platforma pro automatizaci veškerou práci?   

I když platforma pro automatizaci dokáže velké věci, role člověka je v určitých fází nezastupitelná. Není to tak, že si nástroje koupíte, uděláte pár nastavení a rázem vše funguje. 

Zásadní je nastavení nástroje a volba správné strategie. Pokud se to povede, je o obchodní úspěchy postaráno. Proto je důležité obrátit se na profesionály, pokud nastavení a celkové strategické pojetí sami nezvládnete. 

David Kopecký
Miluji, když podnikatel dělá smysluplnou práci a poskytuje svým zákazníkům vysokou hodnotu. Mým posláním je pomoc podnikatelům, aby jejich kvalitní služby našly správné zákazníky, ale také rozvoj morálního aspektu podnikání. Podporuji projekty, kde věřím, že se jedná o fér nabidku a jasný přínos pro všechny strany obchodního vztahu.
Komentáře