3 zlatá pravidla, která vám pomohou získat správné a hodnotné kontakty

Díky kvalitním kontaktům dokážete své podnikání udržet v zelených číslech. Inspirujte se zásadními tipy pro sběr kontaktů. V projektu 30 denní výzva byly základním kamenem úspěchu. Oproti předchozímu roku jsme pomohli zvednout tržby o 188 %. Lákají vás minimálně podobné výsledky?

Je pravděpodobné, že minimálně polovina vašich návštěvníků se na váš web nikdy nevrátí. Nemají důvod, pokud je nezaujmete a nezachytíte jejich pozornost. Je strategickou chybou nechat lidi příjít a odejít bez snahy získat kontakt

Fungující e-mailová adresa, telefonní číslo nebo adresa. Je ideální mít aspoň jeden kontakt na potenciálního zákazníka. Jenže návštěvníci nejsou vždy ochotní tento cenný osobní údaj poskytnout . Výzvy k akci typu “Zaregistrujte se, aby vám nic neuniklo” jsou prakticky synonymem “dejte nám svůj e-mail a my vás zahltíme neužitečným obsahem”. Jestli chcete kontakt získat a udržet si jeho “přízeň”, musíte dodržet pár důležitých pravidel.

1. Správná strategie postavená na průzkumu cílové skupiny

Každý z vašich potenciálních zákazníků dostává desítky e-mailů každý den. To znamená, že pokud už samotný sběr kontaktů podceníte, demotivujete lidi nejen k výměně kontaktu, ale také k celé následné komunikaci. Navíc, když začnete shromažďovat nevhodné kontakty, reklama se vám prodraží

Proto se nejdříve zaměřte na:

Definice a potřeby cílové skupiny

Začněte vytvořením persony nebo avatara potencionálního zákazníka. Snažte se pochopit, co ho trápí, jaké má potřeby a jak mu můžete pomoci. Ptejte se například na tyto otázky:

  • Jakého pohlaví je váš typický/ideální klient?
  • Jak se jmenuje?
  • Kolik je mu let?
  • Jaké má vzdělání a sociální postavení?
  • Kde pracuje?
  • Kolik průměrně vydělává?
  • Co dalšího mají vaši klienti společného? (zájmy, životní postoje, styl, cíle…)
  • Proč k vám přicházejí? Jaký problém potřebují vyřešit?
  • Po čem touží? Jaký si přejí výsledek, jaké změny chtějí v životě dosáhnout?
  • Co se klientovi v souvislosti s produktem/tématem nejčastěji honí hlavou?
  • Jaké hlášky používá, jaká typická slova nebo fráze?
  • K čemu mu pomůže produkt, jakou řeší potřebu, jak prospěje?

Klidně si můžete svého ideálního klienta nakreslit, vložit jeho obrázek nebo fotku. Začne se vám zhmotňovat “podoba” konkrétního člověka, na kterou se mnohem lépe cílí. Když přesně víte, pro koho to děláte, snadněji vyslyšíte jeho potřeby

Zjistěte, kde svého ideálního zákazníka najít

K akvizici kontaktů můžete využít řadu marketingových kanálů – sociální sítě, PPC reklamu, vyhledávací obsahové sítě nebo vlastní web a blog. 

Je třeba předem zjistit, kde by se vaši potenciální zákazníci mohli pohybovat. Někteří například řeší své problémy na Facebooku a je ideální cílit tam. Jiní čtou zase rádi firemní blog, jehož články se můžou stát perfektním místem pro umístění magnetu. 

Když začnete kontakty sbírat efektivně, čekají vás výsledky. Podobně jako u projektu, kde jsme klientovi vydělali více než 1 milion korun čistého zisku po odečtení všech nákladů na novou komunikaci.

ON/OFF Marketing

Každý kanál má svá specifika. Například na Facebooku se uživatelé rádi baví a jsou nakloněni hrám a zkoušení. Na profesní síti LinkedIN zase jednodušeji seženete zaměstnance a obchodní kontakty. 

Když víte, jak a kde kontakty nabrat, zvyšujete dosah, efektivitu reklamy a snižujete cenu konverze

Dalším klíčovým pravidlem je vhodné využití magnetu pro cílovou skupinu. Jak na to? 


2. Magnet, který řeší aktuální potřebu cílové skupiny

Jak už jsme napsali výše, návštěvník vám svůj e-mail (adresu, telefonní číslo) jenom tak nedá – lidé jsou citliví na sdílení osobních údajů. 

Jedinou efektivní možností, jak kontakt získat, je vyměnit ho za něco hodnotného, co řeší potřeby a problémy návštěvníků. Něco, co skutečně pomůže. Proto:

1. Nejdříve je třeba nabídnout hodnotu, než požádáte o kontakt.
2. Každý další krok komunikaci by měl být sám o sobě hodnotný.

Máte jednu velkou výhodu oproti konkurenci. Pokud pečlivě pracujete s cílovou skupinou, snadno zjistíte, co ji zajímá (věřte, nevěřte, většina zkoumání cílové skupiny podceňuje). 

V projektu LAKMA jsme připravili kampaň, která přiváděla zájemce o vzorek na landing page, kde si vzorek objednali s poštovním doručením do schránky. Odeslali jsme více než 5 000 vzorků, což ve výsledku přispělo ke zvýšení ročního obratu o 25 %.

ON/OFF Marketing

Díky magnetu vytvoříte z jednorázových návštěv databázi relevantních kontaktů, se kterými můžete dál pracovat. 

Mezi typické magnety patří:

  • e-book
  • infografika
  • trial verze programu
  • webinář
  • prémiový obsah
  • whitepaper
  • průvodce
  • checklist
  • rozhovor
  • pracovní sešit
  • případová studie
  • vzorek

Každý magnet by měl nabízet řešení, návod nebo “aha moment”. Jedině za hodnotu vám uživatel vymění svůj kontakt. 

Tím ale budování důvěry teprve začíná… 

3. Budování obsahu, který prohlubuje vztah mezi značkou a zákazníkem

Po stažení magnetu jste získali kontakt. Jste ale teprve na začátku cesty k prodeji. Už samotný magnet tvořte s ohledem na budování dalšího obsahu. Kontakt se namlsal, má očekávání a jistě bude vděčný i za další užitečné informace

Ujistěte se, že je další obsah v souladu s hodnotou, kterou poskytujete v magnetu. Myslete také na to, že smyslem celé komunikace prostřednictvím obsahu je zvýšení povědomí o značce, o jejich hodnotách a budování vztahů, což připravuje cestu pro placenou nabídku. 

Jaký to má smysl? 

Podívejte se na výsledky e-mailové kampaně pro společnost LAKMA.

Chcete vědět, jak se dopracovat k takovým číslům? Již brzy to zjistíte. 

David Kopecký
Miluji, když podnikatel dělá smysluplnou práci a poskytuje svým zákazníkům vysokou hodnotu. Mým posláním je pomoc podnikatelům, aby jejich kvalitní služby našly správné zákazníky, ale také rozvoj morálního aspektu podnikání. Podporuji projekty, kde věřím, že se jedná o fér nabidku a jasný přínos pro všechny strany obchodního vztahu.
Komentáře