Jak zajistit, aby lidé vaši landing page neopustili do 2 sekund?

Titulek, podnadpis a úvodní fotka jsou nejsilnější zbraně, které na své landing page máte. Podle eyetrackingové studie společnosti Nielsen Norman Group stráví nad zalomením stránky veškerý čas 57 % uživatelů, kteří web navštíví.

U přistávacích stránek platí jednoduché pravidlo: pokud potenciálního zákazníka během několika sekund nezaujmete, ztratíte jej. Jak s omezenou pozorností uživatelů bojovat?

Titulek, který zákazníka chytne

Nadpis vaší homepage musí poutat pozornost – ideálně vaší nejsilnější konkurenční výhodou, která řeší potřeby (či tužby) návštěvníků stránky.

Při tvorbě titulku se řiďte tzv. 4U formulí. Přesvědčivý titulek by měl být:

  • urgentní – tedy přimět návštěvníka k určité akci – dalšímu skrolování, vyzkoušení propagované nabídky,
  • unikátní – tak, aby mezi ostatními nadpisy vynikl a přiměl uživatele k návštěvě přistávací stránky,
  • užitečný – měl by návštěvníkovi sdělit, že landing page (a vaše nabídka) řeší jeho problém či touhu,
  • ultraspecifický – měl by uživateli ukázat, že nabídka na LP je přesně pro něj.

Titulek a podnadpis na landing page Airbnb poutají pozornost, komunikují konkurenční výhodu platformy a řeší touhu potenciálního klienta (vedlejší zdroj příjmu pro financování vlastních aktivit). Zdroj: blog.hubspot.com.

Formuli 4U uplatníte i při tvorbě textu pod nadpisem, který dále rozvíjí vaši nabídku, vysvětluje návštěvníkovi její detaily (např. benefity, které uživateli váš produkt či služba přinese) a prohlubuje jeho zvědavost (interest z modelu AIDA).

Text pod nadpisem by měl být krátký, ideálně do tří vět. Alternativou je rozepsání jednotlivých benefitů do odrážek; nepište více než čtyři a ty nejdůležitější dejte na začátek a na konec bodového seznamu. Funguje zde tzv. serial-position effect, podle kterého si lidé v sekvenci informací zapamatují nejlépe první a poslední položku.

Emoce prodávají, používejte je správně!

V sekci nad zalomením doplňte titulek, podnadpis a tlačítko vizuální složkou (fotografií či videem), popř. formulářem.

Který prvek zvolit? 

  • Pokud je vaše nabídka „jednoduchá“ a její zvážení nestojí uživatele příliš mnoho mentální energie, využijte nad zalomením formulář. Typickým příkladem je např. výzva ke stažení e-booku nebo přihlášení na bezplatný webinář.
  • Je-li vaše nabídka složitější a její zpracování si žádá více duševního úsilí a přesvědčování, zvolte fotografii či vysvětlující video. Vizuálním prvkem důvěryhodnost své nabídky podtrhnete – podle studie z roku 1986 zpracuje lidský mozek vizuální vjem 60 000krát rychleji než text.

Výběr fotografie i animací do videa vychází z povahy vaší nabídky. Čím více s emocemi jsou nabízené produkty či služby spojené, tím spíš sáhněte po vizuálu, který emoce vyvolává. A naopak – u nabídky vyžadující racionální uvažování zvolte graf nebo třeba vysvětlující infografiku.

Landing page marketingové služby Amicus Post využívá nad zalomením ilustraci i formulář. Zdroj: landingfolio.com.

Nezapomeňte, že úvodní fotografie na landing page musí mít spojitost s nabídkou. Měla by tedy zobrazovat samotný produkt (popř. uživatele při používání produktu – zde lze do snímku zakomponovat emoce), využít ale můžete např. i screen obrazovky (třeba pokud LP nabízí software pro e-mailing). 

Jednoduchá rada na závěr: „Choďte v botách zákazníka“. Představte si, co váš ideální zákazník potřebuje, projděte jednotlivé body marketingového trychtýře včetně designových prvků a následně poté dolaďte jednotlivé detaily. Držíme vám palce, ať vám vaše přistávací stránka konvertuje ostošest a budeme rádi za vaše tipy nebo sdílení článku. 

David Kopecký
Miluji, když podnikatel dělá smysluplnou práci a poskytuje svým zákazníkům vysokou hodnotu. Mým posláním je pomoc podnikatelům, aby jejich kvalitní služby našly správné zákazníky, ale také rozvoj morálního aspektu podnikání. Podporuji projekty, kde věřím, že se jedná o fér nabidku a jasný přínos pro všechny strany obchodního vztahu.
Komentáře