Titulek, podnadpis a úvodní fotka jsou nejsilnější zbraně, které na své landing page máte. Podle eyetrackingové studie společnosti Nielsen Norman Group stráví nad zalomením stránky veškerý čas 57 % uživatelů, kteří web navštíví.
U přistávacích stránek platí jednoduché pravidlo: pokud potenciálního zákazníka během několika sekund nezaujmete, ztratíte jej. Jak s omezenou pozorností uživatelů bojovat?
Nadpis vaší homepage musí poutat pozornost – ideálně vaší nejsilnější konkurenční výhodou, která řeší potřeby (či tužby) návštěvníků stránky.
Při tvorbě titulku se řiďte tzv. 4U formulí. Přesvědčivý titulek by měl být:
Titulek a podnadpis na landing page Airbnb poutají pozornost, komunikují konkurenční výhodu platformy a řeší touhu potenciálního klienta (vedlejší zdroj příjmu pro financování vlastních aktivit). Zdroj: blog.hubspot.com.
Formuli 4U uplatníte i při tvorbě textu pod nadpisem, který dále rozvíjí vaši nabídku, vysvětluje návštěvníkovi její detaily (např. benefity, které uživateli váš produkt či služba přinese) a prohlubuje jeho zvědavost (interest z modelu AIDA).
Text pod nadpisem by měl být krátký, ideálně do tří vět. Alternativou je rozepsání jednotlivých benefitů do odrážek; nepište více než čtyři a ty nejdůležitější dejte na začátek a na konec bodového seznamu. Funguje zde tzv. serial-position effect, podle kterého si lidé v sekvenci informací zapamatují nejlépe první a poslední položku.
V sekci nad zalomením doplňte titulek, podnadpis a tlačítko vizuální složkou (fotografií či videem), popř. formulářem.
Který prvek zvolit?
Výběr fotografie i animací do videa vychází z povahy vaší nabídky. Čím více s emocemi jsou nabízené produkty či služby spojené, tím spíš sáhněte po vizuálu, který emoce vyvolává. A naopak – u nabídky vyžadující racionální uvažování zvolte graf nebo třeba vysvětlující infografiku.
Landing page marketingové služby Amicus Post využívá nad zalomením ilustraci i formulář. Zdroj: landingfolio.com.
Nezapomeňte, že úvodní fotografie na landing page musí mít spojitost s nabídkou. Měla by tedy zobrazovat samotný produkt (popř. uživatele při používání produktu – zde lze do snímku zakomponovat emoce), využít ale můžete např. i screen obrazovky (třeba pokud LP nabízí software pro e-mailing).
Jednoduchá rada na závěr: „Choďte v botách zákazníka“. Představte si, co váš ideální zákazník potřebuje, projděte jednotlivé body marketingového trychtýře včetně designových prvků a následně poté dolaďte jednotlivé detaily. Držíme vám palce, ať vám vaše přistávací stránka konvertuje ostošest a budeme rádi za vaše tipy nebo sdílení článku.